Sunday, October 19, 2008

Böcker

Det har frågats lite om böcker, BJJ har ju inget "fast" tekniksystem som många traditionella kampsporter så det kan var svårt att hitta en bok som täcker allt, ofta är böckerna inriktade på en speciell guard eller någon annan speciell del i BJJ gamet. Jag ska dock försöka ge nått tips.

Allmän BJJ-bok:
Brazilian Jiu-Jitsu: Theory and Technique
Jag kanske ska börja med att säga att jag inte har läst den här, jag känner inte heller någon som har gjort det, dock har den fått väldigt bra betyg och Renzo Gracie, Royler Gracie och Kid Peligro är några av upphovsmännen vilket talar för att den bör hålla hög kvalité. 212:- på bokus.se

Guard bok:
Brazilian Jiu-Jitsu Master Techniques: The Essential Guard
Tyvärr inte någon erfarenhet av den här heller men den har fått många lovord och Peligro brukar ha mycket vettigt att säga. 212:- på bokus.se

Galen bok:
Mastering the Rubber Guard
Detta är inte en nybörjarbok men jag rekommenderar den varmt ändå, är man inte tillräckligt rörlig för att kunna leka rubber guard finns ändå nyttiga saker för att utveckla halv guarden i den här boken. 243:- på bokus.se

No comments: